Articole Online | Director Comunicate de presa » Review » Filme » Medalia de onoare (2009) pe HBO

Medalia de onoare (2009) pe HBO

Articol de nota 10.00 Format PDF | Tipareste

hbo oonlineMedalia de onoare care a avut premiera in cinematografe pe 12 noiembrie 2010 acum este si pe HBO incepand cu 27 februarie 2011. Se poate viziona HBO online pe onesitetv.com .

(HBO)Despre Medalia de onoare:

"Medalia de onoare" vorbeste fara metafore ori pretiozitati (in afara de metafora decoratiei) despre o generatie pierduta cu tot cu demnitatea ei. In cea mai importanta scena din film, cea in care eroul e invitat la Cotroceni impreuna cu alti veterani si premiat de presedinte (acesta fiind interpretat de Ion Iliescu), avem masura exacta a "integritatii" omului nostru.

E un film romanesc de arta , actiunea petrecandu-se in 1995, inspirat dintr-un caz real. Foarte uman, prezintă drama unui pensionar, bine intenţionat, dar a carui acţiune greşită a dus la despartirea de unicului său fiu, care a emigrat şi refuză de mai mult de şase ani să vorbească cu tatăl său. Soţia lui, refuză să vorbească cu el ca de pedeapsă pentru acţiunile sale, locuid sub acelasi acoperis.

Filmul "Medalia de onoare", destul de dinamic īn comparaţie cu altele de acest tip, prezintă viaţa de zi cu zi a unui tată a carui drept de a vorbi cu fiul său şi nepoţii lui este refuzat. Lucrurile se schimbă atunci cānd i se atribuie o medalie de onoare, care devine aparent complot principal al povestii. Aceasta ii schimbă viaţa, primind brusc o atenţie mare de la toata lumea, creeandu-i impresia că aceasta este o cale de a impresiona fiul şi se impaca. Povestea este condimentata cu umor din era post-comunistă. Poate că principala atracţie al filmului este Victor Rebenciuc - actorul principal, regizorul reusind sa aleaga omul perfect pentru rol.

Filmul are o mare atingere la suflet, si o īncheiere, care spune totul! Mi se pare ca acest film merita vazut, din toate punctele de vedere: poveste, regie, actorie.

(HBO) Distributia Medalia de onoare:

Regizor: Călin Peter Netzer