Articole Online | Director Comunicate de presa » Review » Carti » Un mister clasic pentru un cititor rafinat

Un mister clasic pentru un cititor rafinat

Format PDF | Tipareste

Din lista carti lor de suflet, nu pot sa lipseasca, alaturi de carti din alte genuri literare, cateva dintre cele mai buna romane politiste scrise vreodata. Agatha Christie a ramas un nume de referinta pentru orice biblioteca, iar Aventurile lui Sherlock Holmes scrise de Sir Arthur Conan Doyle sunt inca, dupa 120 de ani de la prima publicare, in topul bestsellerelor internationale. Cu toate ca sunt extrem de populare si se gasesc in orice librarie, cititorii impatimiti se gasesc adesea in dificultate de le procura, pentru ca au fost scrise cu multi ani in urma si se reediteaza doar o data la cativa ani. In plus, indiferent cat de multe carti politiste noi populeaza rafturile librariilor, cererea pentru acele exemplare fantastice nu a scazut niciodata.

Cititorul de romane politiste are nevoie de suspans continuu iar majoritatea cartilor clasice de acesta gen au cultivat o adevarata arta a suspansului pe care il asigura cu usurinta pe tot parcursul lecturii. Cu toate ca unele formulari sau cuvinte vor parea invechite, acest lucru nu face decat sa intareasca atmosfera misterioasa si sa creasca autenticitatea povestii. Cartile care nu mai sunt tocmai de actualitate intotdeauna au fost mai atragatoare pentru cititorii versati, cu experienta si cu gusturi cultivate.

In povestile din spatele romanelor politiste clasice, cititorul se imbarca intr-o calatorie fascinanta intr-o alta lume, in care adesea lucrurile sunt mult mai simple decat viata de astazi. Crima ramane insa in centrul povestii ca element esential al acesteia, si adesea dezlegarea ei se dovedeste mult mai dificila fara mijloacele tehnologice (in special de comunicatie) pe care le avem astazi. Tocmai de aceea, eroul, un detectiv genial are capacitati intelectuale exceptionale si un spirit de observatie iesit din comun. Atitudinea si valorile morale ale acestuia difera de la un autor la altul, insa inteligenta ramane un factor comun. Daca ar lipsi, cum ar putea fi eroul capabil sa rezolve enigme pe care politia nu le poate rezolva? Autorul reuseste sa faca totul si mai interesant, folosind fraze misterioase, si descrieri detaliate pentru a implica cititorul cat mai mult in firul povestii. Astfel, acesta din urma, va incerca pe tot parcursul cartii sa dezlege el insusi enigma sau sa afle cine este vinovatul.

Cititorul va fi absorbit de carte pe nerasuflate si cu cat mai neasteptat si mai veridic va fi deznodamantul acesteia, cu atat va ramane mai impresionat. Doyle a fost cu siguranta unul dintre scriitorii cheie ai genului, datorita modului sau neobisnuit de a se gandi la crime, pe care altcineva nici nu si-ar fi imaginat ca ar putea fi comise. Agatha Christie, a dus la randul ei tehnica cultivarii suspansului la alte niveluri cu ajutorul eroului sau principal: Poirot. Multi alti autori, ca Edgar Wallace sau Dan Brown, le-au calcat pe urme, transformand romanul politist si mentinand pana in ziua de astazi popularitatea genului la cote ridicate. Daca vreti sa va bucurati de un mister clasic sau sa incercati cativa dintre scriitorii mai noi, va invitam pe bookcity.ro pentru a alege singur romanul politist care sa va faca o dupamaiza de duminica mai placuta.

Serban Cristian

Autor: kidu
Numar de vizualizari: 609