Cautare rapida:

Articole Online Articole Recente Propune un articol Inregistrare Autori Cauta Contact
Articole Online | Director Comunicate de presa » Afaceri » Intreprinderi-mici-si-mijlocii » IMM-urile din industria lemnului inca reusesc sa-si mentina o parte din piete!

IMM-urile din industria lemnului inca reusesc sa-si mentina o parte din piete!

Format PDF | Tipareste

Sub sloganul “AfaceriLemn.ro va asculta!”, cel mai mare portal de afaceri pentru industria lemn ului, AfaceriLemn.ro, a demarat, incepand din anul 2007, o serie de studii de piata in vederea realizarii unor radio grafii reale a evolutiei unui domeniu economic de larg interes. La ultimul chestionar AfaceriLemn.ro, desfasurat in septembrie - octombrie 2013, au luat parte un numar de 410 de companii din industria lemnului din intreaga lume, din care 194 IMM-uri ale industrie i prelucrarii lemnului si mobilei din Romania si 216 din afara tarii. Principalele concluzii ale studiului AfaceriLemn.ro au fost ca IMM-urile din domeniul industriei lemnului si mobilei inca reusesc sa reziste crizei, inconsecventei si politicilor guvernamentale, prognozand, majoritatea dintre ele, cresteri pe perioada urmatoare atat in ce priveste segmentul angajarii de personal, cat si cel al vanzari lor si achizitiilor. Totodata, studiul reliefeaza si mari deficiente ale politicilor economice guvernamentale din domeniu, precum lipsa cronica a finantarii si materii prime scumpe, cumul de factori care duce, in mod evident, la o crestere a evaziunii fiscale si o falimentare sigura a unei industrii fanion alta data. Studiul demonstreaza ca managerii IMM-urillor din industria lemnului considera ca principale probleme infrastructura de export, in stransa legatura cu monopolul statului pe resursele regenerabile si cu dificultatile financiare cauzate de creditarea prohibitiva. Analiza pe piata nationala – Romania. Majoritatea companiilor prognozeaza o crestere in urmatoarele 6 luni, atat din punct de vedere al personalului, cat si al achizitiilor si vanzarilor. Peste 55% dintre repondentii romani sunt optimisti si in privinta cifrei de afaceri, previzionand pentru anul 2013 o crestere a acesteia, fata de cea inregistrata in 2012, 29.32% sunt de parere ca aceasta va stagna, iar 15.51% spun ca va fi in scadere. IMM-urile din industria lemnului inca reusesc sa-si mentina o parte din piete! Dintre companiile romanesti care au participat la chestionar, peste 80% sunt microintreprinderi si IMM-uri. 41.38% dintre ele lucreaza doar pe piata nationala, iar dintre cele care activeaza pe piata internationala, 54.38% isi comercializeaza produsele in intreaga lume, cu precadere in spatiul Uniunii Europene, Lichtenstein, Marea Britanie sau Elvetia, in timp ce doar 24% au relatii comerciale cu companii europene din tari non membre Uniunii Europene si 21.62% cu companii din spatiul asiatic (China, India, Vietnam etc.). Se remarca faptul ca industria lemnului din Romania reuseste in general sa isi pastreze pietele. In schimb, piete cu potential imens si unde industria romaneasca a fost prezenta (Rusia, America de Nord, Canada) sunt inaccesibile acum IMM-urilor din domeniul industriei lemnului, ca urmare a lipsei de infrastructura care sa le faciliteze exporturile. Spre deosebire de Romania, China a reusit, prin crearea unei infrastructuri de export pentru IMM-urile sale, sa cucereasca tot mapamondul. 25.89% dintre repondenti comercializeaza cherestea , frize, semifabricate, 17.24% - lemn de foc, pelete, brichete, 13.79% - paleti, ambalaje din lemn, 10.34% - podele, parchet, terase de exterior, peste 16% - mobilier, case din lemn, usi, ferestre, 6.89% - furnir, MDF, OSB, PAL, placaj, 5.17% - utilaje, echipamente si 3.44% - busteni, stalpi, araci. In schimb, in ceea ce priveste produsele cu care se aprovizioneaza, peste 50% dintre participantii la chestionar cumpara produse primare (bustean, cherestea, frize etc.), 18.96% - servicii, utilaje, echipamente, consumabile etc. pentru industria lemnului, 13.79% - produse semifinite si 13.79% - produse finite (parchet, case din lemn, mobilier etc.). In Romania, cele mai utilizate esente de lemn sunt cele de rasinoase – 65.51%, urmate de cele de foioase si cele exotice. Costul produselor romanesti din lemn este influentat de urmatorii factori: costul materiei prime – 48.30%, salarii si costuri asimilate salariilor – 31.03%, costuri de operare (chirie, energie etc.) – 10.34%, costul de transport – 6.89% si costuri de promovare – 3.44%. Intrebati de problemele majore cu care se confrunta, procentele sunt urmatoarele: pretul materiilor prime – 30.75%, logistica (transport, depozitare etc.), respectiv piata de desfacere – cate 20.68%, aspecte financiare, credite etc. – 16.83%, forta de munca – 11.06%. Ultima investitie majora in dezvoltarea capacitatii tehnologice a fost realizata in anul 2012, sustin 34.48% dintre companii, 31.06% - in anul 2013, 15.51% - in anul 2011, 10.34% - in anul 2008.




Despre autor

Despre www.AfaceriLemn.ro: www.AfaceriLemn.ro este cel mai mare portal Internet de afaceri al industriei lemnului din Romania, reprezentand interesele a peste 50 000 de cumparatori si producatori de produse din lemn, cu un numar mediu de 250.000 de vizitatori unici / luna! Prin www.AfaceriLemn.ro - Bursa pentru industria lemnului, putem acoperi orice nevoie a dvs. de promovare la un inalt nivel calitativ si cu impact ridicat. Fiecare partener este important pentru noi si cautam permanent sa ne adaptam oferta media necesitatilor particulare ale fiecarei companii, oferind solutii eficiente si mai ales competitive. www.AfaceriLemn.ro cuprinde peste 70.000 de oferte de vanzare/cumparare atat pentru piata interna, cat si pentru cea externa, pentru produsele acestei industrii: cherestea, mobila, busteni, panouri, PAL, binale, case lemn, furnir, parchet, semifabricate, frize, panouri masive din lemn etc. Zilnic, sunt listate peste 50 de noi cereri si oferte! www.AfaceriLemn.ro va pune la dispozitie un instrument de lucru eficient si accesibil, astfel incat afacerea dvs. sa castige de fiecare data. www.AfaceriLemn.ro inseamna oportunitati de afaceri reale, profesionalism, calitate, eficienta, costuri reduse de marketing, maximizarea profitului dvs. Iar ca toate acestea sa devina beneficiile dvs., echipa noastra se straduieste in fiecare zi sa devina partenerul dvs. de afaceri de incredere. In orice moment, operatorii www.AfaceriLemn.ro va pot ajuta cu informatii in: romana, engleza, franceza, spaniola, italiana, germana, maghiara si rusa.


Despre articol
Autor: Vizitator
Numar de vizualizari: 536
Numar de cuvinte: 685



Nota: Nu a fost notat

Comentarii

Nu exista comentarii pentru acest subiect.

Adauga un comentariu

Ne pare rau, nu aveti posibilitatea sa adaugati comentarii. Pentru a putea lasa parerea dvs. va rugam sa va autentificati.

    imotrading.to | chequedejeuner.ro