Cautare rapida:

Articole Online Articole Recente Propune un articol Inregistrare Autori Cauta Contact

CAMPANIILE DE DIRECT E-MAIL

Articol de nota 5.00 Format PDF | Tipareste

- Direct e-mail-ul este privit de catre utilizatorii sai ca o sursa importanta de informatii referitoare la produsele si serviciile organizatiei. Conform unui studiu realizat de ActivMedia pe un esantion de 2500 de cumparatori on-line, 43 % dintre acestia considera posta electronica ca un factor "important" din punct de vedere al modului �n care cumpara acestia. Mai mult, un procent similar a mentionat ca organizatiile le trimit periodic informatii prin intermediul postei electronice pentru a mentine contactul si interesul cumparatorilor pentru produsele si serviciile acestora.

- �n ceea ce priveste modul �n care organizatiile folosesc posta electronica, un studiu realizat de Jupiter Communication si NFO arata ca 65 % dintre organizatiile care folosesc internet ul ca mediu al comunicatiei de marketing aloca �ntre 1 si 5 % din bugetul lor de marketing pentru campanii de direct e-mail �n timp ce 22 % dintre acestea aloca mai mult de 5 % pentru finantarea acestor campanii.

- Direct e-mail-ul produce rezultate mai bune daca este utilizat cu alte instrumente de marketing on-line sau "off-line". Acelasi studiu Jupiter Communication si NFO arata ca 49 % dintre consumatorii on-line au tendinta de a reactiona la un e-mail comercial daca, �n prealabil acestia au vizionat un clip publicitar de televiziune sau au auzit un spot radio , etc.
- Studiul sus-mentionat identifica faptul ca organizatiile privesc e-mail-ul ca pe un instrument de marketing esential pentru atragerea si mentinerea clientilor lor datorita rapiditatii comunicarii, costurilor sale scazute si rapiditatii obtinerii raspunsurilor. Pentru ca volumul e-mail-urilor comerciale este, �nsa, �ntr-o continua crestere, una dintre preocuparile organizatiei va trebui sa fie �ncercarea de a converti clientul potential �nca de la primul mesaj transmis catre acesta, pentru nu a abuza de �ncrederea si rabdarea acestuia.

Utilizarile principale ale direct e-mail-ului sunt:

- ca mediu primar de comunicatie: vehicul (instrument) de comunicatie independent folosit pentru promovare a, v�nzarea sau sustinerea unui anumit produs, serviciu, marca, organizatie, eveniment, etc.
- integrat altor medii de comunicatie: pentru a sustine efortul de comunicatie de marketing al organizatiei sau pentru a asigura o cale de preluare a "raspunsului" (feedback-ului) tintelor de comunicatie vizate
- ca suport al canalelor de comunicatie sau de distributie: pentru a furniza servicii pre si post v�nzare

- Pe plan international, utilizarea postei electronice ca suport pentru realizarea campaniilor de direct e-mail reprezinta o industrie av�nd o valoare de 164 milioane dolari SUA (1999) ale carei perspective de crestere conduc catre un nivel de 7,3 miliarde dolari SUA (2005).
- Consumatorii americani primeau, �n 1999, �n medie, 40 de e-mailuri cu continut comercial pe an dar aceasta valoare va creste, conform celor mai recente estimari, la 1600 de e-mailuri comerciale (reprezent�nd o medie zilnica de circa 4,4 mesaje). Concomitent, va creste si utilizarea postei electronice ca suport de transmitere a corespondentei necomerciale: de la 1750 e-mailuri primite anual de catre consumator (1999) la circa 4000 �n 2005.

- Campaniile de direct e-mail pot fi desfasurate pentru diferite produse si servicii. Conform unui studiu realizat �n 2000 de Active Media Research, cele mai frecvente utilizari ale postei electronice sunt �nt�lnite pentru firmele care comercializeaza:
- bunuri de consum (50 % din totalul acestora)
- produse de interes personal (45 %)
- computere si articole electronice (43 %)
- articole de moda si design vestimentar (43 %)
- produse colectionabile si pentru hobby (41 %)
- jucarii si alte articole de divertisment (38 %)
- produse financiare de investitii (38 %)
- articole de birou si consumabile (37 %)
- produse turistice si de petrecere a timpului liber (32 %)

- Elementul-cheie al direct e-mail-ului �l constituie definirea exacta a tintei de comunicatie
- Campania de direct e-mail a organizatiei are ca suport o baza de date cuprinz�nd adrese de e-mail ale consumatorilor potentiali care, prin profilul si caracteristicile lor, sunt interesati de obiectul campaniei (produsul, serviciul, marca, organizatia, evenimentul, etc.)
- Surse de constituire a bazei de date:
- furnizori externi (provideri de servicii Internet, firme specializate �n construirea, gestiunea si exploatarea bazelor de date de acest gen, care �nchiriaza sau v�nd baze de date specializate)
- eforturile de marketing (marketing on-line) proprii (campaniile de comunicatie de marketing cu raspuns direct, campaniile de direct e-mail anterioare, informatiile obtinute �n urma unor contacte interactive cu consumatorii potentiali sau efectivi ai organizatiei - t�rguri, conferinte de presa, lansari ale noilor produse, etc.)
- programe speciale de tip Web-bots specializate �n cautarea si colectarea unor informatii referitoare la adrese de posta electronica
- grupurile de discutii create de catre organizatie sau organizatiile care ofera produse concurente sau asociate �n consum

- Crearea bazei de date devine elementul strategic cel mai important din perspectiva proiectarii si desfasurarii campaniei de direct e-mail. Iata de ce organizatiile trebuie sa-si concentreze eforturile pe obtinerea unui volum c�t mai mare de adrese de e-mail, at�t prin eforturi "on-line" c�t si prin eforturi "off-line".
- "Orientarea" eronata a campaniei genereaza doua probleme majore:
- costuri mai mari ale campaniei (nu at�t legate de transmiterea efectiva a mesajelor ci de �nchirierea sau cumpararea bazelor de date utilizate)
- imaginea nefavorabila creata organizatiei, perceputa ca expeditor de " spam " sau "junk mail"

- Structura unui mesaj specific "e-mailing"-ului include:

- subiectul (subject-ul): este echivalentul unei batai la usa; vezi mesajul, daca te intereseaza continui, citesti mesajul, daca nu treci peste el sau �l stergi direct; cu c�t forta de acrosaj a mesajului este mai puternica, cu at�t sansele mesajului de a fi citit cresc! Conteaza foarte mult corelatia dintre subiect si profilul tintei de comunicatie.

- mesajul: continutul "scrisorii" transmise consumatorului potential, este echivalentul "argumentarului" folosit de catre reprezentantii de v�nzari pentru a crea interes pentru consumatorul potential; mesajul trebuie sa fie destul de scurt, destul de concentrat si sa contina, �ntr-un minimum de volum, argumentele esentiale care l-ar convinge pe clientul potential cel putin sa ceara informatii despre produs, serviciu, marca, organizatie, eveniment;

- relatii le (link-urile): sunt prezente �n cadrul mesajului pentru a permite cititorului interesat sa obtina informatii suplimentare despre oferta primita prin e-mail; aplicatiile de tip "pentru a sti mai mult despre accesati www.maimultedespreprodus.�" permit prezentarea unor informatii cu caracter tehnic, financiar, comercial si de marketing; sunt foarte importante informatiile privind marturiile unor consumatori satisfacuti de "produsul" promovat; relatiile joaca rolul unei "demonstratii" a calitatilor si utilitatii produsului promovat; marturiile joaca rolul unor garantii suplimentare oferite consumatorilor potentiali; �n varianta cea mai simpla relatiile se reduc la o singura adresa care, de fapt, este adresa de Internet a organizatiei (�n cazul unor produse sau servicii speciale, este o adresa creata pe un server neutru pentru a �mpiedica localizarea exacta a organizatiei); de multe ori, toate fisierele cu informatii catre care conduc relatiile sunt precedate, �nainte de a fi accesate, de catre un chestionar on-line cu ajutorul caruia organizatia poate obtine informatii despre consumatorul potential care a reactionat la actiunea sa

- modalitatea de raspuns oferita: reprezinta "�ncheierea" unui potential contact comercial de v�nzari; consumatorul potential pirmeste, la dispozitia sa, una sau mai multe modalitati de reactie: un simplu raspuns la mesajul trimis (pentru a fi inclus �n baza de date si a primi produsul, gratuit sau nu); un chestionar on-line care, odata completat, �i da drept ul de a accesa site-ul organizatiei sau de a primi produsul (gratuit sau nu); un cupon de comanda on-line �n care apar specificate elementele de identificare ale cumparatorului (inclusiv detalii financiare de genul seria carti i de credit si emitentul acesteia);

- pe masura extinderii ponderii consumatorilor care pot receptiona e-mail-uri �n format HTML (�n prezent aceasta se ridica la circa 60 % din totalul utilizatorilor de posta electronica), mesajele vor suferi transformari (de exemplu, ponderea elementelor grafice va creste) care se vor reflecta mai ales �n cresterea ratei de raspuns (estimarile expertilor arata ca aceasta se va dubla prin comparatie cu e-mail-urile transmise �n format text).

- Avantajele direct e-mail-ului:

- posibilitatea de a orienta foarte exact mesajul
- caracterul sau personal si confidential
- mesajul poate fi foarte specific, adaptat la profilul consumatorului potential vizat
- ofera posibilitatea de a comunica creativ cu publicul organizatiei
- desfasurarea �n timp a campaniei poate fi usor controlata (la fel ca si celelalte aspecte ale acesteia, de altfel)
- se pot realiza foarte usor teste privind diferitele componente ale campaniei de direct e-mail

- Dezavantajele direct e-mail-ului:

- nu poate fi folosit pentru a atinge toate segmentele de piata (acoperirea limitata generata mai ales de penetrarea restr�nsa a Internetului dar si de profilul consumatorului potential)
- nu poate fi folosit pentru a atinge toate obiectivele de marketing ale organizatiei
- creeaza reticente anumitor consumatori datorita abundentei spamming-ului si a junk mail-ului
- este un instrument de marketing on-line cu caracter mai degraba tactic dec�t strategic
- vizeaza mai degraba stimularea unei reactii imediate, pe termen scurt a consumatorilor potentiali dec�t construirea unei relatii pe termen lung cu acestia

- Organizarea unei campanii de direct e-mail:

- obiectivele organizatiei
- obiectivele de marketing ale organizatiei
- definirea tintei de comunicatie a campaniei
- determinarea tipului de raspuns dorit
- crearea mesajului care va fi transmis (axul comunicatiei - USP, "unique selling proposition")
- pozitionarea organizatiei, produsului, serviciului, marcii (puncte tari si puncte slabe �n raport cu restul competitorilor prezenti pe piata) si crearea ofertei
- determinarea celorlalte medii de comunicare utilizate (daca va fi o campanie integrata de marketing)
- stabilirea coordonatelor testarii diferitelor aspecte ale campaniei
- stabilirea modului de gestionare al raspunsurilor generate �n urma campaniei
- planificarea desfasurarii �n timp a campaniei
- stabilirea bugetului campaniei
- definirea elementelor de coordonare si control ale campaniei




Despre autor

email marketing


Despre articol
Autor: Vizitator
Numar de vizualizari: 1185
Numar de cuvinte: 1515



Nota: 5.00

Comentarii

Nu exista comentarii pentru acest subiect.

Adauga un comentariu

Ne pare rau, nu aveti posibilitatea sa adaugati comentarii. Pentru a putea lasa parerea dvs. va rugam sa va autentificati.

    imotrading.to | chequedejeuner.ro